مقدمه

خرید لوازم صوتی و تصویری هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. خوشبختانه با پیشرفت روزافزون علم و فناوری، از طریق خرید اینترنتی، زمان و هزینه اتلافی کاهش می‌یابد. حتی اگر در شهرهایی غیر از تهران هم زندگی می‌کنید، امکان ارسال محصول از طریق تیپاکس، پست، باربری و یا ترمینال برای شما فراهم است. در هنگام خرید این لوازم، فروشنده باید درستی محصول را در حضور مشتری چک کند تا مشتری با اطمینان خاطر خرید کند. تکنسین مربوطه در محل نصب حاضر شود و محصول را در مطابق میل مشتری در محل مربوطه نصب کند.

برای خرید حضوری می‌توانیم به خیابان شریعتی که یکی از بهترین مراکز خرید لوازم‌خانگی است مراجعه کنیم. هم‌چنین دریابان سهروردی شمالی نمایندگی شرکت‌هایی که لوازم توکار تولید می‌کنند وجود دارد. یکی دیگر از گزینه‌ها بازار بزرگ تهران است که توصیه می‌شود به دلیل شلوغی بیش‌ازحد خیابان‌ها برای خرید لوازم برقی به آنجا مراجعه نکنید. سه‌راه امین‌حضور هم یکی از مراکز فروش لوازم بزرگ آشپزخانه است که اگر گارانتی کالا برایتان اهمیتی ندارد می‌توانید برای خرید به اینجا مراجعه کنید. در میان این‌ها خیابان جمهوری برای خرید لوازم صوتی و تصویری بهترین است، فقط ازلحاظ جای پارک مشکل دارد بهتر است همراه خود وسیله نقلیه نبرید. میدان شوش هم یکی از این مکان‌ها می‌باشد ولی صرفاً برای خرید لوازم‌یدکی و جانبی مناسب است.

معرفی لوازم صوتی تصویری

قسمتی از لوازم‌خانگی شامل لوازم صوتی و تصویری می‌شود. این لوازم دستگاه‌هایی هستند که برای سرگرمی، تفریح و گذراندن اوقات فراغت کاربرد دارند و باهدف فراهم آوردن زندگی راحت‌تر برای انسان ساخته‌شده‌اند. باوجوداین لوازم می‌توان فضای خانه و یا محل کار را شاد و مدرن و به‌روز کرد.

انواع لوازم صوتی و تصویری

این لوازم تنوع بسیار زیادی دارند. در اینجا قصد داریم شمارا با تعدادی از این لوازم آشنا کنیم.

دوربین و تجهیزات تصویربرداری: دوربین عکاسی، فیلم‌برداری، ورزشی، وب کم و حتی انواع عدسی‌های مختلف

بیشتر بخوانید : خرید لوازم خانگی ارزان از بانه

 

کنسول‌های بازی: کنسول بازی دستی، خانگی، سگا، پلی‌استیشن

دستگاه‌های پخش‌کننده دی‌وی‌دی و بلو ری

سینمای خانگی: انواع تلویزیون (ال ای دی، هوشمند و لمسی)، بلندگوها، ساب ووفر

سیستم صوتی ماشین: آمپلی‌فایر، تیوتر، کامپوننت، میدرنج و ساب ووفر

معرفی سینما خانگی به‌عنوان یک نمونه وسیله صوتی و تصویری

سینمای خانگی یک دستگاه دی‌وی‌دی پلیر است که شامل شش بلندگو شامل لفت فرونت- رایت فرونت- مفت پیر- رایت پیر- ساب وافر- سنتر می‌شود که بنا به قدرت آمپلی‌فایری که در داخل دی‌وی‌دی تعبیه‌شده دارای قدرت‌های خروجی متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید صدای تلویزیون را از طریق سینمای خانگی بشنوید و لذت بیشتری ببرید و یا سی دی و دی‌وی‌دی صوتی گوش دهید …. تماشای فیلم‌هایی که سیستم صدای دالبی داشته باشد با سینمای خانگی بسیار لذت‌بخش است.

درواقع مجموعه‌ای از وسایل صوتی و تصویری هست که می‌تواند تجربه تماشای یک فیلم در خانه را به‌کلی دگرگون کند. با استفاده از این تجهیزات و چیدمان صحیح آن‌ها، تلویزیون ساده منزل به یک سینمای کوچک و خودمانی تبدیل می‌شود. خرید سیستم سینمای خانگی می‌تواند کاری مشکل و وقت‌گیر باشد زیرا سیستمهای سینمای خانگی دارای هزاران گزینه مختلف است که باید در نظر گرفته شوند. برای راه‌اندازی سینمای خانگی به این لوازم نیاز است.

راه‌های نگهداری از لوازم‌خانگی صوتی و تصویری

مسئله‌ای که وجود دارد این است که باید در قبال هزینه‌های هنگفتی که بابت این لوازم می‌کنیم، راه‌های نگهداری از آن‌ها را نیز بلد باشیم؛ بنابراین لازم است با رعایت یک سری اصول و قوانین از خرابی و درنتیجه کوتاهی عمر آن‌ها جلوگیری کنیم. این راهکارها شامل:

در نظر گرفتن ولتاژ متناسب با هر وسیله برقی

نگهداری در شرایط محیطی متناسب مثل محیط خشک و مرطوب

استفاده از ریمووت به‌جای دکمه‌های دستگاه در جهت جلوگیری از استهلاک

خودداری از روشن ماندن طولانی‌مدت لوازم و استراحت دادن به آن‌ها

عدم قرار دادن وسایل اضافی و سنگین بر روی آن‌ها

مراقبت در مقابل نور مستقیم خورشید، ضربه و ریختن مایعات

رعایت فاصله از دستگاه‌های حرارتی

استفاده از دستمال‌های مخصوص جهت گردگیری

برندهای تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری

طراحان و سازندگان بسیاری درجهان هستند که در این زمینه فعالیت دارند. این برندها شامل:

ویزیو _ پاناسونیک _ اسکای وراث _ تی سی ال _ هایسنس _ سونی _ ال جی _ سامسونگ