لوازم جانبی موبایل : هنگام خرید موبایل،هندزفری و کابل شارژ و کلگی شارژر در جعبه آن موجود است.البته به تازگی گوشی های آیفون هندفری را از بسته بندی حذف کرده اند و باید جدا خریداری شود.صفحه LCD  موبایل و باتری آن از اهمیت زیادی برخوردارند.درنتیجه باید برای جلوگیری از آسیب به آنها اقدام به خرید لوازم جانبی کنیم.

انواع لوازم جانبی موبایل

بامپر و قاب گوشی:تلفن های هوشمند از ظرافت بالایی برخوردارند و برای محافظت از آنها باید برای آنها قاب تهیه کنیم.

قاب گوشی قسمت پشتی و کناری آن را پوشش می دهد و از آنجایی که گوشی هنگام افتادن از گوشه ها آسیب می بیند.

بنابراین باید توجه کنید که قالب شما محافظت خیلی بالایی داشته باشد.بامپر ها فقط اطراف گوشی را فرا میگیرند و پشت آن هیچ پوششی وجود ندارد که باعث می شود گوشی خط خطی شود و در صورت افتادن آسیب زیادی ببیند.

گلس:گلس ها برای حفاظت از صفحه نمایش استفاده می شوند که انواع مختلفی دارند.گلس پلاستیکی،شیشه ای،نانو،ضد ضربه و گلس حریم خصوصی که به آن پرایوسی نیز گفته می شود.

گلس های پلاستیکی بسیار با دوام هستند و برخلاف گلس شیشه ای دچار شکستگی یا ترک نمی شوند.هرچه ضخامت لایه پلاستیکی بیشتر باشد محلفظت آن افزایش می یابد.برخی از آنها ضد آب و قابل شست و شو هستند.

می توانید این گلس ها را جدا کرده و بعد از مدتی دوباره استفاده کنید.گلس پلاستیکی شفافیت صفحه نمایش را کاهش می دهد و اثر انگشت زیادی در سطح آن باقی می ماند.

به علت ضخامت زیاد آن،قابلیت پوشاندن قسمت های منحنی گوشی را ندارد در نتیجه از کل صفحه محافظت نمی کند.

محافظ صفحه شیشه ای برخلاف پلاستیکی به محظ شکستگی دیگر قابل استفاده نیست و احتمال بریدگی دست را به همراه دارد.

محافظت آنها نسبت به پلاستیکی پایین تر است.با وجود گلس شیشه ای احساس وجود هیچ لایه ای روی سطح گوشی ندارید چون بسیار شفاف  و نازک هستند.

همچنین اثر انگشت روی آنها باقی نمی ماند.این گلس ها همه گوشه های گوشی را می پوشانند.در نهایت باید بگوییم محافظ پلاستیکی مقاومت بالایی دارد و محافظ شیشه ای شیک و زیباست.این بستگی به سلیقه دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

گلس نانو از لایه های زیادی تشکیل شده که باعث می شود ۱۰ برابر گلس های معمولی مقاومت داشته باشد.

سطح روغنی دارد و باعث می شود انگشت راحت تر روی صفحه کشیده شود.به علت قابلیت خمیدگی در طولانی مدت قابل استفاده است.

گلس حریم شخصی طوری طراحی شده که فقط با نگاه مستقیم می توانید صفحه نمایش را ببینید و اگر کسی از کنار به گوشی نگاه کند صفحه را سیاه می بیند.

این مدل نیز دارای مقاومت بسیار بالایی است اما متاسفانه برای همه انواع گوشی ها در دسترس نیست.

 

بیشتر بخوانید:گلکسی سامسونگ A51

 

کیف گوشی:کیف ها در جنس های چرمی،هوشمند،زیپی،کلاسوری در بازار موجودند و به طور هم زمان از همه گوشی محافظت می کنند.

شارژر: شارژر ها در بسته بندی گوشی وجود دارند اما شارژر های فندکی و وایرلس نیز از لوازم جانبی گوشی به شمار می روند.

محافظ کابل: ابتدای سیم شارژر امکان پارگی زیادی دارد.شما با تهیه یک محافظ در عین محافظت از سیم به زیبایی آن نیز کمک می کنید.

پاوربانک: شارژر همراه از لوازم بسیار ضروری است.در اکثر مواقع ما در مکانی هستیم که به پریز برق دسترسی نداریم و با داشتن پاور بانک استرس خاموش شدن گوشی و نا تمام ماندن کارها را نداریم.

رم: کارت حافظه برای افزایش ظرفیت گوشی لازم است و در ظرفیت های مختلف موجود است.

هندزفری: برای کسانی که رانندگی می کنند یا امکان نگه داشتن گوشی را ندارند وجود هندزفری بسیار پرکاربرد خواهد بود.نسل جدید هندزفری ها که دارای قابلیت بلوتوث است بسیار راحت تر از نوع سیم دار است.

مونوپاد: برای گرفتن عکس های سلفی و با فاصله مونوپاد وسیله پرکاربردی است.می توانید با استفاده از آن عکس های زیباتری داشته باشید.

کابل OTG:برای انتقال عکس ها و موزیک از فضای گوشی به USB این کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل AUX:برای اتصال گوشی به ضبط ماشین از این کابل استفاده می‌شود.